Recensie: Kerstmis 2017 in Disneyland Parijs

Elk winterseizoen in de Disney Parken wereldwijd luidt een nog magischer tijd van het jaar in met de speciale kerstaanbiedingen. Dit jaar combineert Disneyland Parijs zijn 25-jarig jubileum op een creatieve manier door hun blauwe en zilveren jubileumthema te gebruiken om de feestdagen te vieren. Samen met de decoraties, Disney brengt vele nieuwe seizoensgebonden shows en elementen die de aanwezigheid van de vakantie festiviteiten uitbreidt met voor elk wat wils en is zeker niet te missen.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Donald, Daisy, Mickey and Minnie during Stitchmas

Afgelopen weekend waren we, namens Christmaholic, uitgenodigd door Disney om al het nieuwe aanbod in Disneyland Parijs te ervaren. U kunt onze Nederlandse recensie lezen op www.christmaholic.nl.

Betreden van winter wonderland in Disneyland Parijs

Laten we beginnen met Main Street U.S.A. binnen te gaan, waar u wordt verwelkomd in verschillende tinten blauw en wit. De bomen bij de hub zijn blauw gespoten en de grasvlakten zijn nu sneeuwwit. U vindt ook een aantal klassieke personages als sneeuwpoppen in het hele gebied. De klassieke transportvoertuigen zijn gekleed in slingers die het thema verbinden met blauwe en gouden ornamenten en rode strikken. Centraal staat natuurlijk de 24 meter lange kerstboom met onder de boom een verzameling klassieke ornamenten en speelgoed.

Disneyland Parijs - Kerstmis 2017 - Stadsplein bij nacht

In tegenstelling tot de prominente klassieke rode en gouden versieringen van vorig jaar, sluit Disney aan bij de 25e viering met overal blauwe versieringen, waaronder de beruchte Mickey-slinger boven Main Street. Als je naar het centrale plein loopt, hoor je misschien wel belletjes rinkelen als Main Street verandert in een winters wonderland vol sneeuw. Het centrale plein is sinds het jubileum grotendeels hetzelfde gebleven met het blauwe en zilveren thema en de klassieke karakterbeelden met het glinsterende kasteel op de achtergrond.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Decorations

Over het algemeen zijn de decoraties van het park eenvoudig en verfijnd. Elk restaurant heeft een themaboom of themadecoraties. Fuente del Oro voegt kleine Mexicaans geïnspireerde versieringen en gouden strikken toe aan de lichten, Plaza Garden Inn kleedt zich met zachte fuchsia en witte accenten en Hakuna Matata heeft enkele kleurrijke en Afrikaans geïnspireerde versieringen.

Disneyland Paris -Christmas 2017 - Decorations Fuente del Oro

Het hoogtepunt van de festiviteiten van dit jaar ligt in het amusementsaanbod. Het thema van dit jaar is gericht op traditionele elementen, de speelsheid en het plezier van de feestdagen en het samenkomen van familie en gemeenschap. Hieronder vindt u een overzicht van al het leuks dat u in de parken kunt zien.

Vier vakantieshows in het Disneyland Park

Disneyland Park heeft vier vakantieshows: Mickey’s Christmas Big Band, A Merry Stitchmas, Mickey’s Magical Christmas Lights, Disney’s Christmas Parade. Daarnaast maakt A Frozen Sing-Along een terugkeer om het winterse gevoel tot leven te brengen.

Mickey’s Christmas Big Band

Geïnspireerd door Tokyo DisneySea, brengt deze grote jazzy voorstelling je in de vakantiestemming met enkele goede bigbandnummers, tapdansen en enkele optredens van Mickey, Minnie en Goofy. Het podium is aangekleed met een decor van de skyline van New York, terwijl de band en de zangers gekleed gaan in levendig wit en rijk blauw. Het talent op het podium is ongelooflijk en ik ging verbaasd weg.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Mickey, Goofy and Minnie during Christmas Big Band

De choreografie is precies goed en de dansers doen een ongelooflijke job met synchroniseren op de muziek en het tonen van enkele Radio City Rockettes achtige bewegingen. De band is zeer levendig en elke sectie heeft een moment om te schitteren op het podium. Zowel jong als oud zal van deze show genieten vanwege de aanstekelijke deuntjes en ook de visueel verbluffende vertoning van talent.

Een Vrolijk Kerstfeest

Wil je iets luchtigers en leukers? Kom mee met Mickey en de bende als ze Stitch ontmoeten om hun kerstfeest voor te bereiden. Gekleed in speelse en kleurrijke ruitjes en polkadots van geel, rood en groen, is iedereen op het podium opgewonden om zich voor te bereiden op de feestdagen en herinneringen op te halen over hun favoriete vakantieactiviteiten. Klassieke vakantieliedjes zijn opnieuw gearrangeerd op een meer upbeat en leuke manier en zullen iedereen aan het dansen en meezingen krijgen terwijl de choreografie visueel parallel loopt met de liedjes. Dit is zo’n leuke show dat ik hoop deze in de komende jaren terug te zien.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Merry Stitchmas

Disney’s Kerst Parade

De traditionele kerstparade is een vast onderdeel van het resort. Dit jaar heeft de parade zijn traditionele vakantietrack veranderd in “Christmas is Here”. Het is een meer opgewekt en feestelijk liedje over de feestdagen. In plaats van mee te zingen met de vakantieklassiekers, heb je een moment om na te denken over het seizoen terwijl ze zingen over liefde, licht en activiteiten met de familie. De parade begint met Goofy die voorop loopt met dansende Notenkrakersoldaten terwijl ze je meenemen in de wereld van de feestdagen met klassieke personages, veel kerstbomen en alle elementen die deel uitmaken van onze tradities. De aankomst van de kerstman en zijn rendieren vormt het sluitstuk van de parade en mag u niet missen.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Christmas Parade

Mickey’s Magische Kerstverlichting

Terug van vorig jaar is de nachtelijke boomverlichtingsceremonie met klassiek geklede kerstliedjes, vergezeld door Minnie en Mickey die klassieke kerstliedjes zingen in het Frans en Engels. Terwijl het publiek meedoet met de liedjes, komt de Kerstman langs om te helpen met het aansteken van de boom. De opbouw van de muziek en het dansen doet ieders hart sneller slaan van opwinding als de beruchte boom begint te fonkelen met kleurige lichtjes.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Mickey's Christmas Lights

Walt Disney Studios Park

Het Walt Disney Studios Park heeft ook enkele nieuwe shows en ontmoetingen met personages. Nieuw dit jaar zijn Sing me a Merry Christmas en Goofy’s Incredible Christmas.

Zing een vrolijk kerstfeest voor me

Sing me a Merry Christmas bevindt zich op de Production Courtyard Stage en is voorzien van een groot scherm met een muziekspeler, wat betekent dat je gaat zingen en dansen op enkele moderne versies van klassiekers. De dansers zijn gekleed in felgroene wintersportjacks. Teksten verschijnen op het scherm zodat iedereen kan meezingen terwijl de dansers het publiek opzwepen. Minnie, Mickey en Goofy doen allemaal mee aan de viering en de technologie door tekstberichten te sturen die op het scherm worden getoond en later een selfie met het publiek.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Sing me a Merry Christmas

Hoewel ik aarzelde over hoe de show zou zijn, was ik er meer dan van onder de indruk en ik weet dat veel mensen van deze ervaring zullen genieten. Het is heel speels, doordacht gechoreografeerd en heeft dat zoete goede gevoel van het seizoen.

Goofy’s Ongelooflijke Kerstmis

Goofy’s Incredible Christmas sluit de avond af met een ongelooflijke vertoning van lichtprojecties op het Hollywood Tower Hotel en het omliggende gebied. Dit is een geweldige avondshow waarin Mickey, Minnie en Goofy je meenemen op een reis naar verschillende kerstlandschappen die je het ultieme kerstgevoel geven en je echt versteld doen staan als de lichtjes overal om je heen geprojecteerd worden. Dit is een perfecte manier om je avond in de parken af te sluiten.

Karakter begroetingen in de parken

Er zijn speciale karakterervaringen speciaal voor de feestdagen. Op het dorpsplein kun je Scrooge McDuck, Marie, Thumper, Miss Bunny en vele anderen ontmoeten, terwijl in Thunder Mesa Jack Skellington verkleed is als Sandy Claws. Je kunt tot 25 december traditionele kerstman-familiefoto’s maken in het Meet Mickey Mouse-gebouw.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Mickey Meet 'n Greet

In de Walt Disney Studios kun je Santa Goofy en de Voorste Lot ontmoeten. Mickey en Minnie zijn piekfijn gekleed in hun vakantiekostuums in Art of Animation en in Toon Studio vind je Pluto en vele andere verrassingsgasten.

Andere opmerkelijke kerstervaringen

De Frozen Sing-Along is dit jaar terug en is altijd een leuk familie-evenement. In het Chaparral theater kunnen families Arendelle bezoeken en meezingen met Anna, Elsa en vrienden.

It’s a Small World heeft hun eigen kerstoverlay. Het is niet zo extravagant als andere parken, maar het is een leuke toevoeging aan het park. Elk land heeft een paar voorwerpen die de feestdagen in hun cultuur vertegenwoordigen en u zult ook hun beeld van de Kerstman of de Oude Sint vertegenwoordigd vinden.

Fuente del Oro is aan de buitenkant versierd met beelden uit de film Coco. Hier kunt u de pop van Miguel en een van zijn vrienden ontmoeten. Of luister naar traditionele Mexicaanse muziek uitgevoerd door een Mariachi Band.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Miguel Coco Meet 'n Greet

De Betoverde Adventskalender net links van het kasteel zal de gasten vanaf 1 december elke ochtend verrassen met een magische traktatie. De opening van elk adventsgedeelte vindt ‘s ochtends plaats, net na de opening van het park.

Vergeet niet te winkelen voor wat ornamenten voor uw boom of een zoete traktatie te nemen zoals Christmas Cupcakes en een kleine Yule log. Voor de feestdagen.

Disnyeland Paris - Christmas 2017 - cupcake

Kerstmis buiten de parken

Er is genoeg te ontdekken buiten de parken als Disney Village een vakantiemarkt opzet. Hier vindt u verschillende kraampjes met de traditionele geroosterde marrons (kastanjes), raclettebroodjes, vers gemaakt snoepgoed en gluhwein.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Disney Village

In de hotels vindt u een toepasselijk gethematiseerde kerstboom en versieringen. Hotel New York doet denken aan het originele Rockefeller Center en biedt een openlucht schaatsbaan met de achtergrond van het hotel en een grote kerstboom gevuld met rode en gouden ornamenten. Er is meer dan genoeg te genieten en te zien in een tijdsbestek van drie dagen.

Disneyland Paris - Christmas 2017 - Hotel New York

Kerstmis in Disneyland Parijs

Over het geheel genomen heeft Disneyland zijn aanbod enorm uitgebreid en ik ben over het algemeen tevreden met wat ze hebben gedaan. De shows en speciale meet and greets voegen echt iets toe aan de parkervaring. Aangezien er zoveel nieuwe shows zijn, hoop ik dat ze die houden en volgend jaar meer decoraties toevoegen die volgens mij ontbreken. Ook was er vorig jaar een geweldige vakantie layover van Disney Dreams die echt het thema van de feestdagen samenbond en dat miste ik dit jaar echt. Ik hoop dat er nog vele leuke en magische feestdagen komen. Vier Kerstmis in Disneyland Parijs tot 7 januari.

Ben je ooit naar Disneyland Parijs geweest met Kerstmis? Laat ons weten wat jij de meest magische ervaring vindt?

Bekijk hieronder een korte video die we hebben opgenomen voor Christmaholic.nl